تبلیغات
دانشکده بدنسازی شمس - درد گردن و تمرینات با وزنه
 
دانشکده بدنسازی شمس
رستگاری در راستگوئی است علی (ع)
درباره وبلاگ


با توجه به اینکه بدنسازی یک علم و عبارت از شناخت کامل عضلات اسکلتی , هورمونهای بدن و تغذیه می باشد گرچه این ورزش یکی از محبوبترین ورزشهای کشور می باشد توجه چندانی به آن نمی شود امیدواریم تا با عنایت خداوند و کمک شما عزیزان در جهت آگاهی بیشتر و بالا بردن سطح علمی این ورزش گامی هر چند ناچیز برداریم

مدیر وبلاگ : علی شمس
نویسندگان
سه شنبه 26 خرداد 1388 :: نویسنده : علی شمس

تمرین با وزنه می تواند درد گردن شما را تسکین دهد.


21 فوریه 2008 ، تحقیقات جدید نشان می دهد که تمرینات با وزنه می تواند درد مزمن در ناحیه گردن و شانه ها را تسکین دهد ، مشکلی که در میان افرادی که زمان زیادی راصرف کار با کامپیوتر می کنند در حال افزایش است .
درد در ناحیه شانه و گردن معمولاً ریشه در ضعف عضلات تراپوزئوس فوقانی دارد که این عضلات ، قسمت فوقانی کمر و شانه ها را بهم متصل نگه می دارند و کمک به کرکت گردن می کنند . انجام کارهای مکرر و یکنواخت مثلاً کار با کامپیوتر یا کار در خط تولید می تواند باعث کشیدگی یا ضعف در این ماهیچه گردد.
تحقیق کنونی ، بر روی 48 زن دانمارکی مبتلا به درد مزمن عضلات تراپوزئوس انجام گرفته است ، که اغلب آنان بیشتر وقت روزانه خود را صرف کار با کامپیوتر می کنند . محققان بطور اتفاقی زنانی را انتخاب کردند تا تمرینات قدرتی کنترل شده و یا تمرینات ایروبیک انجام دهند و یا برای آنان مشاوره سلامتی انجام شود .
در مدت 10 هفته زمانی که در گروه تمرینات قدرتی بودند با استفاده از وزنه ، عضلات گردن و شانه ها یشان را تمرین دادند و این کار را هفته ای سه بار و هر بار 20 دقیقه انجام دادند و زنانی که در گروه ورزشهای ایروبیک با دوچرخه ثابت تمرین کردند . در هر دوی این گروهها ، 70 تا 80 درصد درد در آنها کاهش پیدا کرد . اما در مقابل ، گروه ورزشهای قدرتی این تاثیر را زودتر دریافتند . یافته های این تحقیق در نشریه آرتروز و رماتیسم منتشر شد .
نتایج نشان می دهند که تمرینات مخصوص درد در ناحیه گردن و شانه ها می توانند بیش از تمرینات عمومی بدن مفید واقع شوند . هر چه عضلات قویتری داشته باشید درد کمتری در ناحیه مفاصل گردن خواهید داشت.
تمرینات با وزنه به خودی خود می تواند متابولیسم پروتئین سازی در عضلات را افزایش دهد که می تواند در
ترمیم عضلات دردناک مؤثر باشد . علاوه براین عضلات قویتر می توانند فشار بیشتری را تحمل کنند که باعث پیشگیری از بروز و پیشرفت درد می گردد .
درد گردن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از قبیل آرتروز و سردردهای مزمن . بر طبق نظر دکتر لارس اندرسون سفتی و کشیدگی در عضلات فوقانی کمر و شانه ها ، نشانه هایی هستند که نشاندهنده ضعف در عضلات تراپوزئوس می باشند .
تمریناتی که در خانه می توانید انجام دهید :
تمرینات با وزنه مورد استفاده در این تحقیق بسیار ساده
بودند ، تمریناتی مثل بالا آوردن آرام شانه ها با نگه داشتن یک وزنه در هر دست در حالیکه دستها را به طرفین کشیده اید . بنابراین می توانید آنها را در خانه انجام دهید .
بعضی از افرادی که مبتلا به درد مزمن گردن می باشند دوست دارند که با کمک یک فیزیوتراپیست این کار را انجام دهند اما این حرکت را می توان به طور فردی هم آغاز کرد
.

جهت دریافت پاسخ در کلیه زمینه ها با من به ایمیل آدرس زیر تماس حاصل نمائید.

alishmas4002@yahoo.com





نوع مطلب : آسیب شناسی در بدنسازی، حرکات اصلاحی، اصول و روشهای تمرینات با وزنه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 آذر 1396 08:02 ب.ظ
If some one needs expert view concerning blogging then i suggest him/her to pay
a quick visit this webpage, Keep up the good job.
دوشنبه 27 شهریور 1396 08:19 ب.ظ
Heya i'm for the first time here. I found this board and I find
It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others
like you helped me.
پنجشنبه 5 مرداد 1396 06:52 ب.ظ
Woah! I'm really enjoying the template/theme of this website.
It's simple, yet effective. A lot of times it's tough to get that "perfect balance" between usability and
visual appeal. I must say that you've done a awesome job with this.
Additionally, the blog loads very fast for me on Safari.
Superb Blog!
شنبه 31 تیر 1396 12:29 ب.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was wondering what all is
needed to get setup? I'm assuming having
a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet smart so I'm not 100% sure.
Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
Appreciate it
پنجشنبه 1 تیر 1396 10:13 ق.ظ
Right here is the perfect blog for anyone who would like to understand this topic.

You understand so much its almost tough to argue with you (not that I actually would want to?HaHa).
You certainly put a fresh spin on a topic that's been written about for a long time.

Wonderful stuff, just great!
چهارشنبه 3 خرداد 1396 05:13 ب.ظ
I'm not sure exactly why but this site is loading very slow for me.
Is anyone else having this issue or is it a issue on my end?
I'll check back later on and see if the problem still exists.
چهارشنبه 3 خرداد 1396 09:35 ق.ظ
It's in point of fact a nice and helpful piece of
info. I'm happy that you simply shared this useful information with
us. Please keep us up to date like this. Thank you
for sharing.
شنبه 19 فروردین 1396 07:18 ب.ظ
WOW just what I was searching for. Came here by searching for درد
چهارشنبه 3 تیر 1388 12:58 ق.ظ
با سلام و خسته نباشید , نمیدونم چطوری حرفمو آغاز کنم ولی بگذارید خلاصش کنم .
من 185 قدمه و 61 کیلو وزنم ماهیچه های نسبتن ضعیف و بدنی لاغر دارم , همه هم به من توسیه میکنن که زیاد بخورم و برم باشگاه بدن سازی , خوب من سعی میکن زیاد بخورم اما نیمدونم چطوری این انرژی رو مصرف کنم ... به باشگاه بدن سازی هم زیاد علاقه ای ندارم چون من نمیخوام یه بدنی 7 داشته باشم فقط میخوام ماهیچه های نسبتا قوی و برجسته ای داشته باشم خوب بگذریم من امروز تصمیم گرفتم برم دنبیل بخرم و همین کار و هم کردم رفتم دو تا دنبیل هر کدوم 5 کیلوی که قابلیت کم یا افزایش هم دارن (دیسکی) حالا نمیدونم با اونا چطوری کار کنم فقط بلدم بالا و پایین کنم همین!! میخواستم اگه لطف کنین یه عکسی یا مطلبی بذارین که من از روی اون کارم رو شروع کنم , راستی من 17 سالمه , و به نظر شما میتونم تمرین تو خونه صاحب ماهیچه های نسبتا خوبی بشم یا حتی خوب :D اگه مطلبی بذارین ممنون میشم , موفق باشین .
با تشکر های متعدد
علی شمسمن متوجه نشدم که شما خانم هستید یا آقا که در هر صورت ورود شما را به دنیای زیبای بدنسازی خوش آمدید در وبلاگ من به قسمت تمرینات با وزنه مراجعه کنید جواب سوال خود را میگیرید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :