تبلیغات
دانشکده بدنسازی شمس - چه غذاهایی قبل ازتمرین بخوریم؟ بخش اول
 
دانشکده بدنسازی شمس
رستگاری در راستگوئی است علی (ع)
درباره وبلاگ


با توجه به اینکه بدنسازی یک علم و عبارت از شناخت کامل عضلات اسکلتی , هورمونهای بدن و تغذیه می باشد گرچه این ورزش یکی از محبوبترین ورزشهای کشور می باشد توجه چندانی به آن نمی شود امیدواریم تا با عنایت خداوند و کمک شما عزیزان در جهت آگاهی بیشتر و بالا بردن سطح علمی این ورزش گامی هر چند ناچیز برداریم

مدیر وبلاگ : علی شمس
نویسندگان
یکشنبه 15 فروردین 1389 :: نویسنده : علی شمس

غذای قبل از تمرین

بسیاری‌ از ورزشكاران‌ بر روی‌ غذای‌ قبل‌ از ورزش‌ تاكید زیادی‌ دارند و باور دارند كه‌ این‌ امر، عنصر كلیدی‌ اجرای‌ حركات‌ ورزشی‌ است‌. باید به‌ یاد داشته‌ باشیم‌ غذایی‌ كه‌ در طول‌ دوره‌ تمرین‌ خورده‌ می‌شود و غذا و آبی‌ كه‌ در طول‌ مدت‌ ورزش‌ مصرف‌ می‌شود نیز مهم‌ اند. غذایی‌ كه‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود باید به‌ عنوان‌ یك‌ موقعیت‌ خوب‌ برای‌ تنظیم‌ صحیح‌ میزان‌ كربوهیدرات‌ و مایعات‌ بدن‌ در نظر گرفته‌ شود وتضمین‌ كند كه‌ در طول‌ ورزش‌ راحت‌ خواهید بود.
چه‌ زمانی‌ باید غذا بخوریم‌؟
غذایی‌ كه‌ قبل‌ از تمرین‌ مصرف‌ می‌شود، فقط‌ هنگامی‌ مفید است‌ كه‌ هضم‌ و جذب‌ شود. یعنی‌ شما باید طوری‌ غذای‌ دریافتی‌ تان‌ را تنظیم‌ كنیدكه‌ سوخت‌ مورد نیاز در طول‌ تمرین‌، در دسترس‌ بدن‌ شما باشد. زمان‌ لازم‌ برای‌ هضم‌، به‌ نوع‌ و میزان‌ غذایی‌ كه‌ مصرف‌ شده‌ است‌ بستگی‌ دارد. عموماً هضم‌ غذاهای‌ پرچرب‌، پروتئین‌ و فیبر نسبت‌ به‌ بقیه‌ غذاها نیاز به‌ وقت‌ بیشتری‌ دارد و ممكن‌ است‌ باعث‌ ناراحتی‌ معده‌ در طول‌ ورزش‌ شود. هضم‌ غذاهای‌ پرحجم‌ زمان‌ بیشتری‌ می‌گیرد.
شما باید خودتان‌ تجربه‌ كنید كه‌ چه‌ نوع‌ زمانبندی‌ تغذیه‌ای‌، نیازهای‌ فردی‌ شما را برآورده‌ می‌كند. عموماً، ورزشكارانی‌ كه‌ مشغول‌ ورزش‌هایی‌ با شدت‌ فعالیت‌ كم‌ هستند یا ورزش‌ هایی‌ كه‌ وزن‌ بدن‌ با وسیله‌ دیگری‌ تحمل‌ می‌شود، نسبت‌ به‌ ورزش‌های‌ دیگر مثل‌ دو كه‌ شكم‌ در طول‌ ورزش‌ تكان‌ می‌خورد، می‌توانند میزان‌ بیشتری‌ غذا در معده‌ خودشان‌ تحمل‌ كنند.
یك‌ راهنمایی‌ كلی‌ این‌ است‌ كه‌ سه‌ الی‌ چهار ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌ غذا بخورید با این‌ كه‌ به‌ مدت‌ یك‌ الی‌ دو ساعت‌ قبل‌ از ورزش‌ یك‌ غذای‌ سبك‌ میل‌ كنید.
چه‌ باید بخوریم‌؟
غذایی‌ كه‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود، باید منبع‌ خوبی‌ از كربوهیدرات‌ باشد. همچنین‌ باید كم‌ چربی‌ و با فیبر متعادل‌ برای‌ كمك‌ به‌ هضم‌ و كاهش‌ خطر ناراحتی‌ معده‌ و روده‌ باشد. در موقعیت‌های‌ خاص‌ ورزشی‌ ، ممكن‌ است‌ مهم‌ باشد كه‌ بر میزان‌ كربوهیدرات‌ و مایع‌ مصرفی‌، زیاد تاكید كنیم‌. همچنین‌ این‌ نیز مفید است‌ كه‌ هدف‌های‌ تغذیه‌ای‌ دیگر را هم‌ هنگام‌ انتخاب‌ خوراك‌ قبل‌ از تمرین‌، مد نظر داشته‌ باشیم‌. یعنی‌ غذاهایی‌ را انتخاب‌ كنیم‌ كه‌ دارای‌ انواع‌ زیادی‌ مواد مغذی‌ كه‌ شامل‌ پروتئین‌، ویتامین‌ و مواد معدنی‌ هستند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 6 آذر 1396 05:45 ب.ظ
برای من بسیار مهم است که یک وب سایت داشته باشم که برای تجربه من ارزشمند باشد.
با تشکر admin
پنجشنبه 12 مرداد 1396 07:54 ق.ظ
Great blog you have here.. It's hard to find excellent writing like yours nowadays.

I truly appreciate individuals like you! Take
care!!
جمعه 6 مرداد 1396 07:12 ق.ظ
I'm gone to say to my little brother, that he should also pay a quick visit this webpage on regular
basis to get updated from hottest news update.
جمعه 16 تیر 1396 06:48 ب.ظ
Keep this going please, great job!
دوشنبه 1 خرداد 1396 04:54 ق.ظ
Howdy! Quick question that's entirely off topic. Do you know
how to make your site mobile friendly? My weblog looks weird when viewing from
my iphone. I'm trying to find a theme or plugin that might be able to resolve this problem.
If you have any suggestions, please share. Cheers!
شنبه 30 اردیبهشت 1396 08:56 ب.ظ
This article offers clear idea designed for the new visitors of blogging, that
in fact how to do blogging and site-building.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 07:43 ق.ظ
I was wondering if you ever considered changing the page layout of your blog?
Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect
with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 pictures.

Maybe you could space it out better?
یکشنبه 28 آذر 1389 01:18 ب.ظ
تشکر کلیه مطالب مفید وخوب می باشد .
علی شمسشهریار جان ممنونم از محبتت.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :