تبلیغات
دانشکده بدنسازی شمس - چه غذاهایی بعد از تمرین بخوریم ؟ بخش 1
 
دانشکده بدنسازی شمس
رستگاری در راستگوئی است علی (ع)
درباره وبلاگ


با توجه به اینکه بدنسازی یک علم و عبارت از شناخت کامل عضلات اسکلتی , هورمونهای بدن و تغذیه می باشد گرچه این ورزش یکی از محبوبترین ورزشهای کشور می باشد توجه چندانی به آن نمی شود امیدواریم تا با عنایت خداوند و کمک شما عزیزان در جهت آگاهی بیشتر و بالا بردن سطح علمی این ورزش گامی هر چند ناچیز برداریم

مدیر وبلاگ : علی شمس
نویسندگان
یکشنبه 15 فروردین 1389 :: نویسنده : علی شمس

غذای بعد از تمرین

بعد از تمرین بدن احتیاج مبرمی به پر كردن ذخایر پروتئینی و انرژی از دست رفته دارد .



بحث های زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد كه بالاخره بعد از تمرین چه باید خورده شود؟؟؟؟؟

عده ای معتقدند كه باید به عضلات سریعا پروتئین رساند تا بتوامن حد اكثر استفاده از هورمون رشد و تستسترونی كه بعلت تمرین سنگین در بدن ایجاد میشود را داشت.

این نظریه از لحاظ تئوری كاملا جذاب است و راهی است كه بسیاری از ورزشكاران و بدنسازان برگذیده انداما در این مورد باید به چند نوكته ی اساسی توجه داشت.

هضم و جذب پروتئین ها وقت نسبتا زیادی لازم داره كه حدود سه چهار ساعت طول خواهد كشید كه پروتئین مصرف شده وارد خون شود.

به این ترتیب بعد از 4 ساعت میزان هورمون رشد به حالت عادی خود باز خواهد گشت از طرفی هضم و جذب پروتئین و انابولیسم به انرژی احتیاج دارد كه بعلت مصرف شدن انها بلافاصله بعد از تمرین در دسترس نیست پس باید چه كرد ؟؟؟؟؟؟

اول این كه باید در شروع تمرین ذخایر كربوهیدرات بدن پراز سوخت باشند اگر شما در فاصله ی یك تمرین تا تمرین بعدی ذخایر كربوهیدرات خود را دوباره پر نكنید

در جلسه ی تمرینی بعدی با كمبود انرژی مواجه خواهید شد كه احتمالا باعث استفاده ی ذخایر پروتئینی یعنی عضله به عنوان یك منبع انرژی خواهد شد .

و حداقل 24 ساعت وقت و مقدار كافی خواب و كربوهیدرات لازم است تا بعد از یك تمرین سنگین ذخایر كربوهیدارت فرصت كافی برای پر شدن داشته باشد.

در 24 ساعت اول بعد از تمرین بخصوص در 2 ساعت اول میتوان بدن را به یك اسفنج خشك تشبیح كرد كه تشنه ی انواع مواد غذایی بخصوص كربوهیدرات است.

شما باید بلافاصله بعد از تمرین قبل از این كه عرقتان خشك شود و لباس تمرین را عوض كنید یك وعده یغذایی پر كربوهیدرات با پروتئین متوسط اما با كیفیت بالا مصرف كنید

این وعده ی غذایی شما هم شامل یك كربوهیدرات كمپلكس (نشاسته) مانند برنج و سیب زمینی باشد و هم یك وعده كربوهیدرات ساده مانند خرما موز عسل و انواع میوه ها

كربوهیدرات ساده به پر كردن سریع ذخایر تخلیه شده منجر خواهد شد و كربوهیدرات كمپلكس به تداوم این روند كمك خواهد كرد

اگر مایل هستید در حین و بلافاصله بعد از تمرین امینو اسید های لازم جهت رشد در دسترس عضلات شما باشد بهتر است دو تا دو ساعتونیم قبل از تمرین یك وعده ی پر پروتئین برای خود در نظر بگیرید .

چند وعده ی غذایی پیشنهادی برای بلافاصله بعد از تمرین:

1
یك تا دو لیوان شیر كم چرب و 10 عدد خرما و یك عدد سیب زمینی پخته 10 عدد سفیده ی تخم مرغ

2
یك تا دو لیوان شیر كم چربی سه قاشق پودر پروتئین یك عدد موز 5 عدد خرما یك عدد سیب زمینی پخته

3
یك یا دو لیوان شیر كم چربی دو قاشق عسل 10 عدد سفیده ی تخم مرغ كمپوت اناناس ده قاشق برنج





نوع مطلب : تغذیه در ورزش، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 آذر 1396 07:02 ب.ظ
Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading?
I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog.
Any feed-back would be greatly appreciated.
چهارشنبه 11 مرداد 1396 03:29 ب.ظ
Useful info. Lucky me I discovered your website accidentally, and I am surprised why this coincidence didn't came about in advance!
I bookmarked it.
پنجشنبه 5 مرداد 1396 08:34 ب.ظ
Every weekend i used to go to see this web site, because i want
enjoyment, as this this web site conations genuinely pleasant funny material too.
شنبه 31 تیر 1396 04:22 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy on the eyes which
makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer
to create your theme? Superb work!
چهارشنبه 14 تیر 1396 12:20 ب.ظ
Thanks for finally writing about >دانشکده بدنسازی شمس - چه
غذاهایی بعد از تمرین بخوریم ؟ بخش
1 <Liked it!
چهارشنبه 3 خرداد 1396 01:04 ق.ظ
Pretty section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I get
actually enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing to
your feeds and even I achievement you access consistently fast.
سه شنبه 2 خرداد 1396 05:17 ق.ظ
Nice post. I was checking continuously this blog and I'm impressed!
Extremely useful information specially the last part :) I care for such
information a lot. I was seeking this certain information for a long time.

Thank you and best of luck.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 03:20 ق.ظ
Hi there, You have done a fantastic job. I'll certainly digg
it and personally recommend to my friends. I am sure they will be
benefited from this web site.
جمعه 25 فروردین 1396 12:18 ب.ظ
Hi there, of course this post is actually good and I have learned lot of
things from it on the topic of blogging. thanks.
شنبه 19 فروردین 1396 01:27 ب.ظ
Hi, i read your blog from time to time and i own a similar one
and i was just wondering if you get a lot of spam comments?
If so how do you prevent it, any plugin or anything you can suggest?
I get so much lately it's driving me crazy so any help is very much
appreciated.
شنبه 25 تیر 1390 12:08 ب.ظ
خیلی ممنون از مطالب مفیدی که ارائه نموده اید.
علی شمسمرتضی جان ممنون
یکشنبه 5 تیر 1390 01:12 ب.ظ
مقاله ی خیلی خوبی بود..مرسی.. فقط یه سوالی برام پیش اومد...گفتید پروتین 3-4 ساعت طول می کشه تا جذب شه... خوب اگه 2-3 ساعت قبل تمرین پروتین مصرف کنیم اشکالی پیش میاد؟
علی شمسهیچ اشکالی که پیش نمیاد بلکه بهترین زمان مصرف است
شنبه 10 مهر 1389 12:15 ق.ظ
سلام علی آقا
یه سوال داشتم.این وعده های پیشنهادی غذا برای بعد از تمرین فقط مخصوص خیلی حرفه ای ها هست یا مثلا من که 1سال و 3ماه هست دارم کار میکنم هم میتونم ازش پیروی کنم؟
علی شمستغذیه موردی نیست که مختص شخص خاصی باشد و حرفه ای و غیر حرفه ای ندارد اما میزان و نوع ارزش غذائی متفاوت دارد. شما حتما روش غذائی اصولی را در مورد تغذیه اجرا فرمائید
جمعه 2 مهر 1389 12:13 ب.ظ
سلام
در مورد تغذیه بعد از تمرین می خواستم بگم که اگر کس وضع مالی خوبی نداشته باشه ولی دوست داره که اندامی زیبا داشته باشه برنامه ی غذایی ارزان تری هم هست که بتواند استفاده کنه ؟ ممنون میشم که این برنامه رو برای من ایمیل کنید

با تشکر
علی شمسجواب شما را در لینک دیگری گذاشتم
یکشنبه 9 خرداد 1389 03:30 ب.ظ
متشکرم
علی شمسمن هم متشکرم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :