تبلیغات
دانشکده بدنسازی شمس - آیا ورزشهای قدرتی به سلامتی ما کمکی میکنند؟
 
دانشکده بدنسازی شمس
رستگاری در راستگوئی است علی (ع)
درباره وبلاگ


با توجه به اینکه بدنسازی یک علم و عبارت از شناخت کامل عضلات اسکلتی , هورمونهای بدن و تغذیه می باشد گرچه این ورزش یکی از محبوبترین ورزشهای کشور می باشد توجه چندانی به آن نمی شود امیدواریم تا با عنایت خداوند و کمک شما عزیزان در جهت آگاهی بیشتر و بالا بردن سطح علمی این ورزش گامی هر چند ناچیز برداریم

مدیر وبلاگ : علی شمس
نویسندگان
چهارشنبه 18 فروردین 1389 :: نویسنده : علی شمس

امروزه انجام تمرین‌های ورزشی قدرتی (وزنه‌برداری، پرس سینه و...) رواج زیادی پیدا كرده است. باید در انجام چنین ورزش‌هایی دقت كرد، چرا كه در برخی موارد این تمرین‌ها ممكن است سلامتی ما را به خطر بیندازد.


آیا افراد مسن هم از تمرینات وزنه‌ای سود می‌برند؟
تحقیقات نشان داده است كه حتی‌در‌سن ۹۰ سالگی هم استقامت عضلات و اسكلت بدن با انجام تمرین متناسب، افزایش می‌یابد ولی افراد مسن باید دقت كنند كه احتمال وجود فشارخون بالا، بیماری‌های دیسك كمر و بیماری‌های قلبی-‌عروقی در آنها بالاتر از افراد جوان است، بنابراین افراد مسن حتما باید با كسب اجازه از پزشك معالج خود،‌ از این نوع وزنه‌ها استفاده كنند تا مقاومت بدن خود را افزایش داده و به طول عمر خود بیفزایند.
برای گرفتن نتیجه بهتر از وزنه زدن و انجام تمرینات استقامتی، بهتر است كه قبل از شروع تمرین بدن خودتان را خوب گرم كنید. برای این كار می‌توانید از چند نرمش و حركت كششی معمولی استفاده كنید.
سعی كنید خوب نفس كشیدن را یاد بگیرید. معمولا وقتی افراد وزنه‌ای را بلند می‌كنند، به طور رفلكسی نفس‌شان را حبس می‌كنند تا در واقع قفسه سینه خود را ثابت‌تر نگه دارند و قدرت عضلات خود را افزایش بدهند. باید بگویم كه این وضعیت برای مدت كوتاه، ممكن است مشكلی را به وجود نیاورد ولی اگر برای بیش از چند ثانیه ادامه یابد، موجب بسته شدن دهانه ورودی نای می‌شود و در نتیجه اكسیژن كمتری به عروق می‌رسد و كاهش جریان نفس را به دنبال دارد. سپس می‌تواند پس از مدت كوتاهی موجب سیاهی رفتن چشم‌ها و افتادن روی زمین بشود. پس سعی كنید وقتی وزنه‌ای را بلند می‌كنید و به نقطه اوج تمرین (بالا بردن وزنه) می‌رسید، نفس خود را برای مدت زیاد حبس نكنید و بهتر است تمرین كنید كه سیكل تنفسی شما طوری قرار بگیرد كه وقتی وزنه را بالا می‌برید، حالت بازدم و وقتی وزنه را پایین می‌آورید، عمل دم را انجام بدهید تا اكسیژن‌رسانی به خون شما مختل نشود.
هم‌چنین بهتر است هم از راه دهان و هم از راه بینی تنفس كنید. بهتر است وزنه (هارتل) را به آرامی پایین بیاورید. اگر با سرعت زیاد وزنه را پایین بیاورید عضلات شما با سرعت بیشتری دچار انقباض شده و در نتیجه بافت‌های عضلانی دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند و پس از تمرین، شما دچار دردهای عضلانی خواهید شد، دردهایی كه ممكن است چند روز طول بكشند و به راحتی نتوانید از شر آنها خلا‌ص شوید.
اما فواید تمرین‌های وزنه‌ای و قدرتی
استفاده از تمرین‌های قدرتی، یك روش معمول برای افزایش بافت عضلانی و قدرت بدن است و می‌تواند موجب افزایش بافت بدون چربی بدن بشود. دیگر فایده این ورزش‌ها را افزایش تراكم بافت‌های استخوانی تشكیل می‌دهد كه می‌تواند مانع از پوكی استخوانی بشود. این نوع ورزش سبب افزایش ترشح انسولین و بهتر شدن تنظیم قند خون می‌شود. همچنین می‌تواند موجب تنظیم سوخت‌وساز و چربی‌های خون ‌شود و در پیشگیری از ایجاد بیماری‌های قلبی- عروقی نقش داشته باشد.
با توجه به فواید فوق، به نظر می‌رسد كه تمرینات استقامتی هم فوایدی دارند كه سبب می‌شود این نوع ورزش را نیز در برنامه روزانه خود قرار بدهیم. همچنین به یاد داشته باشیم كه امروزه در بسیاری از مراكز بازتوانی قلبی- عروقی، برخی تمرینات خاص استقامتی (زیر نظر دقیق پزشكان متخصص) برای افزایش قدرت بدن بیماران قلبی انجام می‌شود كه در هفته‌های بعد بیشتر به توضیح آن خواهیم پرداخت.





نوع مطلب : آسیب شناسی در بدنسازی، حرکات اصلاحی، روشهای بدنسازی نوین، اصول و روشهای تمرینات با وزنه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 آذر 1396 06:53 ب.ظ
This is the perfect blog for anybody who hopes to understand this topic.
You know so much its almost hard to argue with you (not that I really would want to…HaHa).

You definitely put a brand new spin on a subject which has been written about for
decades. Great stuff, just great!
جمعه 6 مرداد 1396 09:53 ب.ظ
Great delivery. Outstanding arguments. Keep up the amazing spirit.
جمعه 6 مرداد 1396 07:01 ق.ظ
An impressive share! I've just forwarded this onto a colleague who has
been conducting a little research on this. And he actually ordered me breakfast because I found it for
him... lol. So let me reword this.... Thanks for the meal!!
But yeah, thanks for spending the time to discuss this subject here on your website.
جمعه 30 تیر 1396 08:32 ب.ظ
At this time it looks like BlogEngine is the best blogging platform out there right now.
(from what I've read) Is that what you are using on your blog?
یکشنبه 25 تیر 1396 11:45 ق.ظ
Hey would you mind letting me know which webhost you're utilizing?
I've loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog
loads a lot quicker then most. Can you recommend a good hosting provider at a fair price?
Many thanks, I appreciate it!
سه شنبه 2 خرداد 1396 11:02 ب.ظ
I every time used to read post in news papers
but now as I am a user of internet thus from now I am using net for articles or
reviews, thanks to web.
جمعه 25 فروردین 1396 05:20 ق.ظ
This post is priceless. Where can I find out more?
یکشنبه 20 فروردین 1396 05:52 ب.ظ
It's a pity you don't have a donate button! I'd without a doubt donate to
this outstanding blog! I suppose for now i'll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.

I look forward to fresh updates and will share this website with my Facebook group.
Chat soon!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :