تبلیغات
دانشکده بدنسازی شمس - ورزش های قدرتی برای چه کسانی ممنوع است؟
 
دانشکده بدنسازی شمس
رستگاری در راستگوئی است علی (ع)
درباره وبلاگ


با توجه به اینکه بدنسازی یک علم و عبارت از شناخت کامل عضلات اسکلتی , هورمونهای بدن و تغذیه می باشد گرچه این ورزش یکی از محبوبترین ورزشهای کشور می باشد توجه چندانی به آن نمی شود امیدواریم تا با عنایت خداوند و کمک شما عزیزان در جهت آگاهی بیشتر و بالا بردن سطح علمی این ورزش گامی هر چند ناچیز برداریم

مدیر وبلاگ : علی شمس
نویسندگان
چهارشنبه 18 فروردین 1389 :: نویسنده : علی شمس

چه كسانی بهتر است تمرینات وزنه‌ای را انجام ندهند؟


۱) افرادی كه هنوز مرحله بلوغ آنها كامل نشده است باید در مورد انجام وزنه‌برداری نگران باشند. اگر كودكان كه هنوز بلوغ استخوانی‌شان تكمیل نشده است، وزنه‌های سنگین و بیش از حد توانایی خود را بر‌دارند، ممكن است آسیب‌هایی در صفحات رشد استخوانی‌شان ایجاد شود. بنابراین توصیه می‌شود كه انجام تمرین‌های وزنه‌ای در نوجوانان حتما زیر نظر افراد مجرب و متخصص صورت پذیرد، زیرا تمرین‌های استقامتی كه خوب طراحی بشوند موجب افزایش قدرت بدن و عضلات نوجوانان می‌شود ولی در صورت انتخاب نابه‌جا و غلط وزنه‌ها از سوی افراد ناشی، گاه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سیستم اسكلتی وارد می‌شود.
۲) افرادی كه مبتلا به فشارخون بالا هستند، خصوصا افرادی كه فشارخون در حال استراحت آنها بیشتر از ۱۴۰.۹۰ است، باید از برداشتن وزنه‌های سنگین دوری كنند چون خطر پارگی عروق و ایجاد ایست ناگهانی قلبی- عروقی این افراد را تهدید می‌كند.
۳) افرادی كه مبتلا به فتق (به علت ضعف در جدار شكم) هستند، بهتر است از انجام این گونه تمرین‌ها خودداری كنند چون خطر تشدید فتق و حتی پارگی كیسه فتق برای آنها متصور است.
۴) افرادی كه دچار درد در قسمت‌های تحتانی ناحیه كمر هستند و یا سابقه آسیب در دیسك‌های بین مهره‌ای دارند اگر وزنه‌های نادرستی را بردارند ممكن است دچار تشدید درد و در مواردی حتی آسیب نخاع بشوند، بنابراین حتما قبل از شروع تمرین‌های استقامتی باید با یك پزشك مشاوره كنند.





نوع مطلب : آسیب شناسی در بدنسازی، حرکات اصلاحی، روشهای بدنسازی نوین، چند اشتباه در بدنسازی، اصول و روشهای تمرینات با وزنه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 آذر 1396 06:58 ب.ظ
Pretty! This has been an incredibly wonderful article.
Many thanks for supplying this information.
پنجشنبه 9 آذر 1396 08:53 ب.ظ
سلام، چیزهای جدیدی را به صورت منظم خواندید.
سبک طنز آمیز شما عالی است، کار خوب را ادامه دهید!
پنجشنبه 23 شهریور 1396 10:15 ب.ظ
It's remarkable for me to have a web site, which is valuable in support of my know-how.
thanks admin
یکشنبه 19 شهریور 1396 12:49 ق.ظ
من امروز بیش از 3 ساعت در حال گشت و گذار در اینترنت هستم، اما من هرگز آن را پیدا نکردم
مقاله جالب مانند شما. اون به اندازه کافی برام ارزشمنده.
شخصا، اگر تمام صاحبان سایت و وبلاگ نویسان ساخته شده باشند
محتوا خوب همانطور که شما انجام دادید، خالص بسیار مفیدتر از قبل خواهد بود.
شنبه 18 شهریور 1396 10:24 ب.ظ
hey there and thank you for your information –
I have definitely picked up anything new from right here.
I did however expertise several technical issues using this website, as I experienced
to reload the site lots of times previous to I could get it to load correctly.
I had been wondering if your web host is OK? Not that I'm complaining,
but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and
can damage your quality score if advertising and
marketing with Adwords. Anyway I am adding this RSS to my
email and can look out for much more of your respective exciting content.
Make sure you update this again soon.
شنبه 18 شهریور 1396 01:34 ب.ظ
به طور کلی من پست در وبلاگ ها را نمی خوانم، اما دوست دارم
می گویند که این نوشتن بسیار من را مجبور به چک کردن و
انجام دهید! طعم نوشتن شما به من شگفت زده شده است. با تشکر، مقاله بسیار خوب
شنبه 18 شهریور 1396 12:04 ب.ظ
با درود! توصیه های بسیار مفید در این مقاله خاص!
این تغییرات کوچکی است که بزرگترین تغییرات را ایجاد می کند.
با تشکر برای به اشتراک گذاری!
جمعه 17 شهریور 1396 01:04 ق.ظ
متشکرم برای ارسال شگفت انگیز شما! من واقعا لذت بردم از خواندن آن، شما ممکن است یک نویسنده بزرگ است. من آن را اطمینان خواهم داد
من وبلاگ شما را نشانه می گیرم و در نهایت خیلی زود خواهم آمد. من می خواهم
شما را تشویق می کند تا پست های عالی خود را ادامه دهید
تعطیلات آخر هفته خوبی داشته باشید
سه شنبه 24 مرداد 1396 10:25 ق.ظ
Hello there, just became alert to your blog through Google, and
found that it's truly informative. I'm going to watch out
for brussels. I'll appreciate if you continue this
in future. Many people will be benefited from your writing.
Cheers!
دوشنبه 16 مرداد 1396 11:49 ب.ظ
Hi my family member! I wish to say that this article is amazing, nice written and include approximately all important infos.
I would like to peer extra posts like this
.
دوشنبه 16 مرداد 1396 09:24 ب.ظ
Hey there! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to give it a look.

I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and
will be tweeting this to my followers! Terrific blog and outstanding
design.
یکشنبه 15 مرداد 1396 06:36 ب.ظ
Undeniably believe that which you said. Your favourite reason seemed to be at the net the
easiest thing to consider of. I say to you, I certainly
get annoyed even as other people think about concerns that they
plainly do not recognise about. You controlled to hit the nail upon the
top as well as defined out the entire thing with no need side-effects , other folks can take a signal.
Will likely be again to get more. Thanks
شنبه 7 مرداد 1396 06:15 ب.ظ
Incredible quest there. What happened after?
Take care!
جمعه 6 مرداد 1396 08:22 ب.ظ
you are really a good webmaster. The site loading pace is incredible.
It kind of feels that you are doing any unique trick. Moreover, The contents are masterpiece.
you have performed a fantastic activity on this
matter!
جمعه 6 مرداد 1396 07:21 ب.ظ
Woah! I'm really digging the template/theme of this website.
It's simple, yet effective. A lot of times it's very
difficult to get that "perfect balance" between user friendliness and visual appearance.
I must say you've done a amazing job with this.
In addition, the blog loads super fast for me on Safari.
Exceptional Blog!
جمعه 6 مرداد 1396 06:36 ق.ظ
Thank you a bunch for sharing this with all of us you actually realize what you're
speaking approximately! Bookmarked. Please also talk over with
my site =). We will have a hyperlink trade agreement
among us
شنبه 31 تیر 1396 12:08 ب.ظ
My spouse and I stumbled over here from a different web page and thought I might check things out.
I like what I see so now i am following you. Look forward to looking over
your web page for a second time.
جمعه 30 تیر 1396 09:51 ق.ظ
It's a pity you don't have a donate button! I'd most certainly donate to this brilliant blog!
I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google
account. I look forward to brand new updates and will share this site with
my Facebook group. Chat soon!
جمعه 16 تیر 1396 05:46 ب.ظ
you're in point of fact a just right webmaster. The site loading pace is incredible.
It sort of feels that you are doing any distinctive trick.
Also, The contents are masterpiece. you have performed a wonderful process in this subject!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 04:00 ق.ظ
Hurrah! At last I got a web site from where I know how to truly
obtain helpful facts concerning my study and knowledge.
دوشنبه 28 فروردین 1396 06:30 ق.ظ
There's certainly a great deal to know about this subject.
I like all of the points you've made.
یکشنبه 13 فروردین 1396 03:49 ب.ظ
Hi, after reading this awesome piece of writing i am as well cheerful to share my familiarity here with mates.
پنجشنبه 10 فروردین 1396 04:56 ب.ظ
Excellent post. I used to be checking constantly this weblog and I'm inspired!
Extremely helpful info specifically the remaining part :) I care for such information much.
I was seeking this certain information for a very long time.
Thanks and good luck.
پنجشنبه 10 فروردین 1396 02:39 ب.ظ
Hi there, I discovered your site by way of Google while searching for a related topic, your site
got here up, it seems to be good. I've bookmarked it in my google bookmarks.

Hi there, simply turned into aware of your weblog through Google, and found
that it's really informative. I'm going to watch out for brussels.
I'll appreciate should you continue this in future.
Many other folks will be benefited from your writing.

Cheers!
یکشنبه 27 دی 1394 05:59 ق.ظ
سلام. من 38 سالمه و 110 کیلو وزن دارم با قد 178 سانتی متر . بدنسازی و پرورش اندام برای سن من امکان داره یا نه . ضمنا میشه تو خونه با دمبل و هالتر و میز پرس نتیجه گرفت چون وقت باشگاه رفتن ندارم. ممنون
پنجشنبه 1 مهر 1389 12:30 ب.ظ
salam...bazam moteshaker az matalebetoon aghaye shams..mishe lotfan begin chera dastgahe smit va harehkaat ba oun monaseb nis...bishtar halter ya dambelo to30ie mikonan vali man taadolam ba smit kh bishtare....mamnoon
علی شمسشکوفه جان لطفا از حروف فارسی استفاده کن تا سرعت من در جواب به دوستان کند نشه اما باید به شما بگم که حرکت اسمیت یک حرکت پایه محسوب نمیشود و این حرکت جز حرکات مکمل اسکات و لانگر میباشد اما اگر شما با این حرکت راحتتر هستی میتونی با درنظر گرفتن شرایط فیزیکیت و نحوه قرار دادن پاها به طرق مختلف از اون بهره بگیری
دوشنبه 8 شهریور 1389 04:53 ق.ظ
سلام
بنده 28 سال سن دارم و حدود 1 سال و نیم حین بلند کردن تلویزیون دچار دیسک کمر در مهره 4 و 5 شدم. مقدار پارگی دیسک در حد متوسط است. متاسفانه پس از کلی دکتر و فیزیوتراپی بیماریم بهبود نیافت تا در نهایت با مراجعه به یک پزشک کایروپراکتیک حدود 70 الی 80 درصد درمان شدم. الان در بعضی مواقع دردهای خفیفی دارم اما دردها ناراحت کننده نیست. وزن من 74 کیلو و قدم 180 سانتی متر است و با توجه به د و وزنم فکر میکنم حدود 10 کیلو کمبود وزن دارم. میخواهم برای افزایش وزن بدن سازی کار کنم. آیا با شرایط جسمانی و بیماری دیسک کمر من میتوانم این ورزش را انجام دهم؟ آیا محدودیت هایی در انجام بعضی حرکتها هست یا از تمام حرکتهای باید پرهیز کنم. متاسفانه بنده پاهای ضعیفی دارم که همیشه لاغری آنها ناراحتم میکند آیا تمرینی میتوانم انجام دهم که هم به دیسکم فشار نیاورد و هم باعث پرورش پاهایم شود؟

اگر جواب مرا دهید بسار خوشحال میشوم
با تشکر
علی شمساحمد جان سلام خیلی ناراحت شدم وقتی نوشته شما را خواندم كه جوانی به سن شما دچار این بیماری شده اما به تو این نوید را دهم كه با شرایط فیزیكی كه در جوانان سراغ دارم و بازسازی سریع بدن آنها مطمئن باش به سلامتی خواهی رسید برای سوال اولت كه گفتی وزنت كم است باید بگویم شرایط تو به گونه ای نیتست كه بتوانی وزن زیادی را با خود بكشی حتی اگر شرایط نرمال قد ووزن تو اینرا بگوید . درحال حاضر با داشتن دیسكی كه داری وزنت نرمال است اما مهمتراز همه اینست كه تو باید ستون بدنت راتقویت كنی و آنهم پاها و كمربند كمری و عضلات پشتت است. به یك مربی حرفه ای در زمینه این ورزش مراجعه كن و برنامه تمرینات اصلاحی پا و كمر و فیله را بخواه یا با ایمیل من به آدرس alishmas4002@yahoo.com تماس داشته باش و سه عكس از نمای روبرو - بغل و پشت فقط با بدون لباس و بدون نمای چهره برام atach كن. آرزوی سلامتی برات دارم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :