تبلیغات
دانشکده بدنسازی شمس - آسیب دیدگی عضله سرشانه
 
دانشکده بدنسازی شمس
رستگاری در راستگوئی است علی (ع)
درباره وبلاگ


با توجه به اینکه بدنسازی یک علم و عبارت از شناخت کامل عضلات اسکلتی , هورمونهای بدن و تغذیه می باشد گرچه این ورزش یکی از محبوبترین ورزشهای کشور می باشد توجه چندانی به آن نمی شود امیدواریم تا با عنایت خداوند و کمک شما عزیزان در جهت آگاهی بیشتر و بالا بردن سطح علمی این ورزش گامی هر چند ناچیز برداریم

مدیر وبلاگ : علی شمس
نویسندگان
سه شنبه 4 آبان 1389 :: نویسنده : علی شمس

همواره میدانید پیشگیری بهتر از درمان است آسیب‌دیدگی سرشانه جزء شایع‌ترین آسیب‌دیدگی‌ها بین اکثر ورزشکاران رشته‌های قدرتی و به خصوص در بین افراد با سابقه تمرینی بالا می‌باشد. اگر جزء آن دسته از ورزشکاران هستید که سلامتی برایتان بیشترین اهمیت را دارد. پس سعی کنید به توصیه‌های ارائه شده در این مطلب در پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌های سرشانه توجه کافی مبذول دارد.

۱) هرگز درد سر شانه را کم‌اهمیت تلقی نکنید.
در واقع هیچ‌وقت نمی‌بایست درد را ناچیز شمرده و به تمرین ادامه داد. تمرین کردن با وجود احساس درد تنها منجر به حادتر شدن آسیب‌دیدگی و اختصاص مدت زمان درمان بیشتر برای آن خواهد شد.
۲) از انجام حرکاتی که دست از سمت طرفین بالا می‌آید خودداری کنید.
حرکاتی همچون کول و یا هرگونه نشر از جانب که مچ دست به سمت داخل چرخیده است یعنی هر حرکتی که در آن مفصل سرشانه چرخش به سمت داخل دارد. همچنین هیچ‌وقت در حرکاتی همچون نشر دست‌ها را بیش از ۹۰ درجه بالا بیاورید. و در صورتی که خواستید دست‌ها را از ۹۰ درجه بیشتر بالا بیاورید سعی کنید دست را از مچ به سمتی بچرخانید که انگشت شست و شانه به سمت بالا قرار بگیرند.
۳) بر روی تقویت بخش خارجی عضلات چرخاننده سرشانه (Rotator) تمرین کنید.
هر چه‌قدر این عضلات را قوی‌تر بسازید به همان نسبت از شانس ابتلاء به آسیب‌دیدگی سرشانه خواهید کاست. به همین خاطر بهتر است حرکات مربوط به قوی‌سازی رونی‌تور (Rotator cuff) را به صورت یک برنامه روتین برای خود درآورید و فقط از این قبیل حرکات در زمان‌هائی که دچار آسیب‌دیدگی شده‌اید استفاده نکنید. توسعه و قدرت عضلات رونی تور کاف می‌بایست متناسب با توسعه افزایش قدرت عضلات پکتورال سینه و دلتوئید سرشانه باشد.
۴) در حفظ انعطاف مناسب عضله رونی تور داخلی سرشانه قبل از کوتاه شدن آن بکوشید
مراقب ناپایداری این بخش در تمرین باشید از اجراء حرکات کشی همراه با نیروی مضاعف و اجراء حرکات کششی با وزنه برای عضلات سرشانه خودداری کنید.
۵) از انجام حرکاتی که در آنها عضله روتی تورکاف سرشانه تحت فار بیش از حد قرار می‌گیرد پرهیز کنید.
۶) حتماً قبل از اجراء ست‌های سنگین با دقت حرکات و ست‌های گرم‌کردنی مربوط به مفصل سرشانه را اجراء کنید.
۷) با تقویت عضلات میانی و انتهاء کول و عضلات ریمیریدز rhomboids پشت باعث خواهید شد که عضلات و مفصل سرشانه از پایداری بیشتری برخوردار گردند و بدین ترتیب ا زاحتمال جلو آمدن سرشانه‌ها نیز کاسته می‌شود.
۸) تا حد ممکن از انجام حرکاتی مثل پول‌ اور با دمبل و یا هالتر خودداری کنید. در صورتی که خواستید این قبیل حرکات را انجام دهید آن را با احتیاط اجراء کنید و از پیش از حد کشیدن دست و عقب بردن آن خودداری کنید.
۹) در صورت احساس درد در مفصل سرشانه در هنگام اجراء حرکاتی همچون پرس سینه با هالتر و یا پرس بالا سینه با هالتر سعی کنید برای مدتی این قبیل حرکات را با حرکاتی مثل پرس سینه با دمبل و یا پرس بالا سینه با دمبل جایگزین کنید.
در اخر با ذکر این نکته به‌جا می‌باشد که در صورت داشتن احساس درد در هنگام اجراء یک حرکت از انجام آن جداً خودداری کنید چون بدین ترتیب تنها باعث وخیم‌تر شدن وضعیت آن مفصل و با عضله خواهید شد





نوع مطلب : آسیب شناسی در بدنسازی، حرکات اصلاحی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 22 مهر 1395 07:43 ق.ظ
دوستانی که دچار آسیب دبدگی سرشانه شدن به کدوک بزشک مراجعه کننند؟چه تخصصی؟
ممنون
جمعه 20 خرداد 1390 08:25 ب.ظ
fgfgfgfgf
چهارشنبه 3 آذر 1389 12:00 ق.ظ
mamnon
چهارشنبه 19 آبان 1389 01:23 ق.ظ
با سلام به استاد گرامی علی شمس من به تازگی به این رشته روی آورده ام و ارزومندم به محظر جنابعالی برسم تا از تخصص شما بهره مند شوم فدای شما
علی شمسسعید جان من هم منتظر دوستان خوبی مثل شما هستم
موفق و موید باشید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :