تبلیغات
دانشکده بدنسازی شمس - داشتن اندامی زیبا با ورزش در بانوان
 
دانشکده بدنسازی شمس
رستگاری در راستگوئی است علی (ع)
درباره وبلاگ


با توجه به اینکه بدنسازی یک علم و عبارت از شناخت کامل عضلات اسکلتی , هورمونهای بدن و تغذیه می باشد گرچه این ورزش یکی از محبوبترین ورزشهای کشور می باشد توجه چندانی به آن نمی شود امیدواریم تا با عنایت خداوند و کمک شما عزیزان در جهت آگاهی بیشتر و بالا بردن سطح علمی این ورزش گامی هر چند ناچیز برداریم

مدیر وبلاگ : علی شمس
نویسندگان
ا

- ورزش بانوان - داشتن اندامی زیبا با ورزش

ورزش نه تنها زیبایی اندام می شود ، بلکه بر سلامت و طول عمر شما نیز می شود.

ورزش بانوان,تناسب اندام,چربی سوزی

اولین فایده ای که ورزش کردن برای شما دارد این است که شما با جسم خود در تماس بیشتری خواهید بود و بیش از هر زمان دیگری به نواقصی که ممکن است در بعضی از قسمت های اندامتان وجود داشته باشد می خواهید برد .

برای برخورداری از اندامی زیبا و متناسب لازم است عضلاتی قوی و پوستی با طراوت داشته باشید و این خواسته بدون ورزش کردن صحیح امکان پذیر نیست . در اثر ورزش حرکت های بدن منظم و هماهنگ می شود ، در نتیجه خستگی دیرتر بروز می کند، عضلات و اندام خوش حالت دور زیره می گردد و همراه با افزایش نیروی عضلاتی ، مقاومت بدن زیادتر می شود .

در ضمن ورزش های شادی آور مانند رقص علاوه بر فعالیت بدنی ، خستگی روحی و فشارهای عصبی را از بین می برد ، هیجان را کنترل و یک آرام کننده طبیعی و بدون ضررمی باشد ورزش مرتّب باعث طولانی شدن عمر می شود ، به افراد این امکان را می دهد که از زندگی لذت ببرند و احساس طراوت و شادابی کنند دیگر مزیت بسیار با ارزش ورزش این است که بهترین وسیله پیشگیری در برابر اعتیاد و بیمار های عصبی شناخته شده است .

فواید ورزش کردن:

1) گلبول های قرمز بیشتری در مغز استخوان ساخته می شود و این خود منجر به افزایش هموگلوبین می گردد .

2) قدرت ماهیچه های قلب افزایش یافته و بدن خیلی دیرتر از زمان معمولی خسته می شود .

3) پوست بدن در اثر عتا کردننرم می شود و حالت خشکیدگی وز بری خود را از دست می دهد .

4) حرکات دودی معده بیشتر می شود ،5) در نتیجه هضم غذا را آسان می کند .

6) باعث تقویت عضلات شکم شده و عمل گوارش بهتر انجام می شود .

7) باعث جلوگیری از چاقی
8) نقرس
9) برخی از بیماریهای قلبی – عروقی و ماهیچه ای – فصلی می شود

10) در ایجاد نشاط
11) پرورش فکری
12) قدرت تصمیم گیری و لذت اززندگی اهمیت زیادی دارد

13) به جریان سریع خون کمک می کند
14) در نتیجه ضربان قلب زیاد می شود . در اثر ورزش می توانضربان قلب را از 75 ضربه به 150 ضربه در دقیقه رساند .

چرا باید بعد از فعالیت ورزشی استراحت کرد ؟

پس از ورزش ، انجام کار و فعالیت بدنی ، ماهیچه های بدن دچار خستگی و کوفتگی می شود ، این خستگی به علت سوخت و ساز و تولید اسید لاکتیک است در هنگام خستگی ، استراحت موجب بهبودی ماهیچه های می شو د، به این معنی که اسید لاکتیک به تدریج دفع شده ، سوخت و ساز حالت طبیعی خود را بدست می آورد ماساژ و گرم کردن ماهیچه ها خستگی را زودتر بر طرف می کند .

ابتدا به پشت روی زمین بخوابید ، پاها و دست ها در کنار بدن قرار دهید به مدت 10 دقیقه بعد به انجام حرکت بعد بپردازید

ورزش های سبک :

شنا : شنا یک از بهترین ورزش های انتخابی برای زیبایی اندام و تقویت عضلات به شمار می رود زیرا علاوه بر بالا بردن توانایی بدن ،دارای اثر آرام بخشی نیز می باشد شنا باعث می شود تنفس عمیق گردد ، عضلات تمام قسمت های بدن را به حرکت در آورده و آن را تقویت می نماید ، در عین حال به هیچ نقطه از بدن نیز فشار وارد نمی آ ورد و جریان گردش خون را در تمام بدن سرعت می بخشد .

پیاده روی : یکی از ورزش هایی است که انجام آن بسیار مفید است یکی از فواید این است که کارایی فیزیکی بدن را به گونه ای بالا می برد که قادر است به تمام نسوخ اکسیژن کافی برساند.

با راهپیمایی رگ های موئین چدید رشد پیدا می کنند در نتیجه گردش خون بهتر انجام گرفته و خون کافی به تمام عضلات بدن می دسد این نوع گردش خون بوسیله رگ های موئین جدید، گردش خون جنبی یا سیز کالاسیون کولاترال نامیده می شود و قلب را قادر می سازدکه در هر ضربان خون بیشتری را به تمام عضلات بدن برساند علاوه بر این گلبول های قرمز خون در تمام بدن افزایش می یابد .پیاده روی باعث افزایش مقاومت بدن می شود که از این طریق می توان به ناراحتی ها و فشارهای زندگی فایق آمد .در اثر پیاده روی از تخییر شکل استخوان های بدن جلوگیری به عمل آمده و از پوکی استخوان پیشگیری می نماید

ورزش های سبک :

دویدن : عده ای از مردم تصور می کنند که دویدن یک ورزش مردانه است و فقط آقایان باید به انجام این ورزش مبادرت وررنه فا در حالی که هیچ دلیلی وجود ندارد که خانم ها را از انجام دادن این ورزش محروم بمانند ، دویدن یکی از مفید ترین ورزش ها ست و در همه سن ها امکان انجام وجود دارد بهتر است ابتدا با پیاده روی و بعد با قدم های کوچک ولی سریع شروع کنیم .

دوچرخه سواری : این ورزش عضلات ÷ارا قوی می کندو اگر با سرعت انجام شود ، بنیه بدنی را نیز افزایش می دهد بهتر است این ورزش با حرکات کششی همراه باشد زیرا، عضلات پا ها در اثر دوچرخه سواری سخت و سفت می شود این ورزش برای زیبا و تقویت ران ها و ساق پا موثر است .

تنفیس : این ورزش جهت تقویت ماهیچه های دست و پا می گردد بهتر است با این ورزش تمرین های کششی را نیز انجام شود

نرمش های موزون :

حرکت شنا روی زمین با زانوا:

ابتدا روی زمین بخوابید .پاها جفت و کاملا کشیده و دست ها کاملا زیر شانه ها باشند با فشار دست ها به زمین شانه را از زمین بلند کنید و آن قدر بالا بیاید تا آرنج ها کاملا کشیده شود در این حالت ، دست ها و زانو در تماس با ومین است سعی کنید بدن را صاف نگه دارید

در مقابل دیوار ایستاده ( نیم متر از دیوار فاصله داشته باشید ) سپس بدن خود را به کمک دست ها روی دیور قرار دهید و ده ثانیه در همان وصح بمانید این عمل را ده بار انجام دهید .

نرمش های موزون :

-0 روی زمین بنشینید و پاها را روی زمین دراز کنید ،-1 سپس کاملا روی پاه و زانوی خود خم شوید به طوری که سرتان به زانوها برسد در این حالت باید دستها روی مچ پاها قرار داشته باشد پنج ثانیه در همین وضعیت باشید سپس به حالت اولیه ر گردید این عمل را چندین بار تکرار کنید .

-2 ابتدا روی زمین دراز بکشید زانوها خم و پاها را کمی از هم باز کنید کف دست ها را روی زمین بگذاری دسپس عضلات شکم خود را منقبض کرده و عضلات باسن را جمع کنید ،-3 بعد لگن خود را از زمین بلند کنید به طوری که ا تنه پای شما از زمین بلند شود ولی دست ها باید روی زمین باقی بماند تا ده بشمارید و بعد یک استراحت کوتاه و دوباره این عمل را تکرار کنید .



نوع مطلب : زنان چگونه چربیهای خود را از بین ببرند؟، بدنسازی و تناسب اندام بانوان، روشهای بدنسازی نوین، نحوه تمرینات هوازی (چربی سوزی)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 آذر 1396 04:47 ب.ظ
Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I
am going through difficulties with your RSS.
I don't understand why I cannot subscribe to it. Is there anybody getting the same RSS problems?
Anyone who knows the answer can you kindly respond? Thanks!!
دوشنبه 30 مرداد 1396 10:23 ق.ظ
Hi there, constantly i used to check blog posts here in the
early hours in the break of day, as i love to gain knowledge
of more and more.
سه شنبه 17 مرداد 1396 04:15 ق.ظ
Since the admin of this web page is working, no uncertainty very quickly it
will be well-known, due to its quality contents.
شنبه 14 مرداد 1396 08:20 ق.ظ
I'm extremely impressed together with your writing abilities and also
with the layout on your weblog. Is this a paid subject or did you modify it yourself?
Anyway stay up the excellent high quality writing, it is uncommon to peer a nice weblog
like this one today..
شنبه 31 تیر 1396 08:07 ق.ظ
Hello colleagues, its impressive article about tutoringand completely
explained, keep it up all the time.
پنجشنبه 29 تیر 1396 03:18 ق.ظ
Nice response in return of this matter with real
arguments and explaining the whole thing concerning that.
چهارشنبه 28 تیر 1396 09:22 ق.ظ
Wonderful site you have here but I was curious if
you knew of any community forums that cover the same topics discussed here?
I'd really like to be a part of group where I can get
responses from other knowledgeable people that share the same interest.
If you have any suggestions, please let me know.
Many thanks!
چهارشنبه 28 تیر 1396 06:29 ق.ظ
May I simply just say what a relief to discover somebody who truly understands what they are discussing on the internet.
You actually realize how to bring a problem to light and make it important.
More and more people have to check this out and understand
this side of the story. I can't believe you aren't more popular since you certainly possess the gift.
چهارشنبه 28 تیر 1396 05:37 ق.ظ
Good day! I could have sworn I've visited this site before but after going through some of the posts I realized it's new to
me. Anyways, I'm definitely delighted I stumbled upon it and I'll be bookmarking it and checking back often!
یکشنبه 25 تیر 1396 05:55 ق.ظ
It's going to be finish of mine day, however before finish I am reading this
great post to increase my knowledge.
جمعه 23 تیر 1396 06:45 ب.ظ
Remarkable! Its actually awesome piece of
writing, I have got much clear idea on the topic of from this post.
دوشنبه 12 تیر 1396 04:09 ق.ظ
Pretty! This was an incredibly wonderful post. Thank you for providing
this information.
دوشنبه 5 تیر 1396 07:54 ب.ظ
Thanks for finally talking about >دانشکده بدنسازی
شمس - داشتن اندامی زیبا با ورزش در بانوان
<Liked it!
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:47 ق.ظ
I love it whenever people get together and share opinions.
Great site, stick with it!
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 06:32 ق.ظ
Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to
say that I have really enjoyed surfing around your blog posts.
In any case I will be subscribing for your rss
feed and I am hoping you write again very soon!
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 02:19 ب.ظ
I am so happy to read this. This is the type of manual that
needs to be given and not the accidental misinformation that's at the other blogs.
Appreciate your sharing this best doc.
چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 04:58 ب.ظ
I'm not sure why but this weblog is loading extremely slow for me.
Is anyone else having this issue or is it a issue on my end?
I'll check back later on and see if the problem still
exists.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 06:35 ب.ظ
Thank you a lot for sharing this with all folks
you really recognize what you are speaking about! Bookmarked.
Please also visit my website =). We will have a link change arrangement among us
چهارشنبه 23 فروردین 1396 11:07 ق.ظ
It's not my first time to pay a quick visit this site,
i am visiting this website dailly and get good data from here every day.
دوشنبه 11 بهمن 1395 10:36 ق.ظ
با سلام بنده کارشناس ارشد علوم تغذیه و رژیم درمانی هستم لطفا جزوات رژِیم غذایی بدنسازی را در صورت امکان به ایمیلم ارسال نمایید. با تشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :